Schoolinrichting voor goed onderwijs

Een goed ingerichte ruimte is een randvoorwaarde om tot goed onderwijs te komen. De inrichting van de school moet niet alleen veilig en praktisch zijn, maar ook prikkelend voor de scholieren. Denk aan speelse vormen en kleuren! Scholieren leren niet alleen in het klaslokaal, maar ook in de andere ruimtes van het gebouw. De inrichting van het klaslokaal is dus niet het enige wat telt, maar ook de rest van de school.
Denk aan de mediatheek, de schoolkantine, de aula en voor de docenten en de lerarenkamer.

Mediatheek

Scholieren die in de mediatheek werken, kunnen soms een lange tijd aan tafel of achter de computer zitten. Een goede ergonomische werkplek is dan van groot belang. Belangrijk bij het inrichten van de mediatheek (en eigenlijk in elke ruimte) is de hoeveelheid werkplekken die in de mediatheek komen te staan.

Een goede ergonomische werkplek op school mag speels en kleurrijk zijn! Een plek waar de scholieren zich goed kunnen concentreren maar ook geïnspireerd raken. Denk aan speelse, maar ergonomische wiebelkrukken zoals Kruk Up, goede bureaustoelen en als er computers staan, houdt dan ook rekening met ergonomische toetsenborden en muizen om klachten zoals muisarmen te voorkomen. Denk ook aan privacy panelen tussen werkplekken zodat de scholieren geconcentreerd kunnen werken.

Mediatheek inrichting school

 

Ergonomische werkplek school

 

Schoolkantine inrichting

De schoolkantine is een veelgebruikte ruimte. Het is dé plek waar honderden scholieren komen eten, ontspannen of nog even snel komen leren voor een aankomende toets. De schoolkantine inrichting is niet meer zoals vroeger alleen functioneel, maar ze worden ook meer stijlvoller en lijken haast op horeca gelegenheden door het gebruik van treinbanken, ziteilanden, kantine stamtafels, hoge tafels en barkrukken.

Schoolmeubelen moeten tegen een stootje kunnen en eenvoudig te reinigen zijn, vooral in een (gezonde) schoolkantine. Dit is allemaal mogelijk in een hippe verpakking, het is ook erg leuk om de schoolmeubelen in de huisstijl van de school te gebruiken in de kantine inrichting. Dit is mogelijk door bijpassende kleuren of zelf gepersonaliseerde treinbanken met eigen logo of een print naar keuze te gebruiken. 

Schoolkantine inrichting

 

Gezonde kantine inrichting

 

Overlegplekken

Niet alleen docenten, maar ook scholieren zullen regelmatig met elkaar samenwerken. Hierbij is het fijn als zij zich goed kunnen concentreren. Vaak zijn dit soort werkplekken op scholen mogelijk gemaakt in de grote gangen of zijn er specifieke ruimtes voor beschikbaar gesteld.
Door middel van akoestische overlegplekken zoals The Hut, Beachhouse en Treehouse kunnen docenten en scholieren ongestoord samenwerken. Deze akoestische huisjes zijn niet alleen effectief, maar zien er ook aantrekkelijk uit. Helemaal geen last hebben van omgevingsgeluiden en volledige privacy hebben? Dan zijn de afgesloten akoestische units Hush ideaal.

Akoestische schoolmeubelen

 

Schoolmeubels werkplekken

Docentenkamer

Nu de ruimtes voor de scholieren zijn verzorgd, is het de beurt van de leraren. Een docentenkamer moet een ruimte zijn waarin de docenten zich kunnen terugtrekken, ontspannen en tussen de lessen door ook kunnen werken.
Een lerarenkamer waar comfortabele stoelen staan in meerdere hoekjes doen het vaak goed. Even bijkletsen met een kop koffie en u kunt er weer tegenaan. Een ruime tafel waar tussen de lessen door gewerkt en overlegd kan worden is een mooie aanvulling. Door verschillende meubels te plaatsen is de ruimte zowel comfortabel, functioneel en aantrekkelijk ingericht.

Schoolinrichting lerarenkamer

 

Inrichting docentenkamer

 

MV Kantoor is een ervaren projectinrichter uit Zeist. Wij denken graag met u mee en helpen met de inrichting van uw school. Wij vertalen uw wensen naar een 3D tekening en nemen het volledige proces uit handen. Benieuwd welke scholen en bedrijven u al voorgingen? Bekijk onze projectpagina en lees onze referenties, klanten geven ons een 9,9! Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak in te plannen.