Zakelijk welzijn wordt steeds meer een prioriteit voor bedrijven over de hele wereld. Ook onze focus ligt op het ontwerpen van gezonde en duurzame kantoorinrichtingen. Wij geven alvast 6 tips voor een fitte werkplek.

1. Houding

Richt de werkplek in met de gedachte dat mensen zitten en staan zoveel mogelijk afwisselen. Denk aan zitsta bureaus en hoge sta vergadertafels maar, ook iets simpels als de printer of koffiemachine wat verderop te plaatsen. Is er een beperkt budget? Reserveer dan het grootste gedeelte van het budget voor ergonomische bureaustoelen. Deze stoelen zullen zichzelf uiteindelijk terugbetalen in gezonde, tevreden werknemers. Kies meubels die aandacht hebben voor een goede houding. Alleen zitzakken als zitoptie kan echt niet meer. Ook niet als start up bedrijf. Wij geven graag advies voor een gezonde houding op de werkvloer, de investering in ergonomische meubels is een arbo maatregel. Een gezonde werkomgeving zorgt voor gezonde werknemers die elke dag met plezier de werkvloer opkomen.

Ergonomische bureaustoel Pure  Bureaustoel Pure 113
 
€ 615 
meer informatie »
Upis1 wiebelkruk  Wiebelkruk Upis1 
 
€ 129 
meer informatie »
Elektrisch verstelbaar bureau Elektrisch zit-sta bureau 
€ 611 
meer informatie »

 

2. Fitness

Meubilair en kantoorinrichting kunnen voor meer beweging tijdens het werk zorgen. Stimuleer mensen de trap te nemen en staand te vergaderen. De boost die je krijgt van een goede bloedsomloop, daar kan geen koffie tegenop. Ook achter het bureau kan er bijvoorbeeld gefietst worden met een fietsstoel. Tijdens het bellen of creatieve taken werkt dit enorm goed! Introduceer een competitie wie de meeste stappen zet tijdens kantooruren en overweeg bij meer budget een stoelmassage op werk of korting op een sportabonnement.

Fietsend vergaderen  Fietsstoel
 
€ 244 
meer informatie »
Hoge vergadertafel Hybrid  Vergader sta tafel Hybrid
 
€ 993 
meer informatie »
Gezonde fietsstoel Bureaufiets 
€ 244 
meer informatie »

 

3. Voedingsstoffen

Voorzie klanten en werknemers van gezonde voedingsopties in de kantine en tijdens vergaderingen. Een fruitmand en waterkan in plaats van snoep en frisdrankblikjes. Dit heeft niets met budget grootte te maken, voor hetzelfde geld staan er gezonde snacks klaar. Bedenk wat je als bedrijf wil uitstralen met de eetopties die je geeft.

 

4. Keuzes

Een werkomgeving is een ecosysteem van verschillende zones, welke verschillende werkmodi ondersteunen. Bedenk bij het creëren van een gezonde werkomgeving, hoe klein ook, welke zones van belang zijn. Ideaal gezien moet er ruimte zijn voor:
Individueel werk aan het bureau;
Samenwerkplekken zoals een grote hoge of lage tafel, eventueel met screenshare;
Stilte werkplekken voor gefocuste taken, een geluidsdichte werkunit is hiervoor ideaal;
Socializen en plezier, dit kan een gezellige kantine zijn.

Is de kantoorruimte niet zo groot en zijn er geen afzonderlijke kamers? Geen probleem. Met (verrijdbare) akoestische scheidingswanden worden deze verschillende werkzones gemakkelijk gecreëerd. Zelfs een akoestische stoel waar medewerkers even rustig kunnen werken of bellen is al een fijne afwisseling.

Stille werkplek Hush  Akoestische unit Hush work
 
€ 12.036 
meer informatie »
Pillow Space verrijdbare scheidingswand  Akoestische divider Pillow Space 
 
€ 1.131 
meer informatie »
Buzzispace akoestische werkplek Buzzibooth Akoestisch werkplek BuzziBooth 
€ 5.098 
meer informatie »

 

5. Kwaliteit

Natuurlijk daglicht en frisse lucht zijn essentieel en zorgen voor wellness op het werk. Is er een tuin bij het kantoor? Maak hier dan optimaal gebruik van en verplaats de meetings naar buiten, frisse lucht zorgt voor frisse ideeën! Binnen in de kantoorruimte moet een werkblad een minimale afmeting van 120x80cm hebben. Tevens moet het werkvlak in hoogte instelbaar zijn, moet er onder tafel minimaal 60cm vrije voetruime zijn en mag het blad geen weerspiegeling geven. Meer weten over de werkplek kwaliteit? Lees ons blogbericht ‘Een werkplek volgens de arbo regels’.

 

6. Connectie

Verbintenis is belangrijk voor werknemers en bezoekers. Communicatie barrières moeten waar mogelijk geminimaliseerd worden. Het feit dat medewerkers elkaar kunnen zien, maakt dat ze zich verbonden voelen en onderdeel van een samenwerkend team. Een opgeruimde werkplek zorgt ook voor helderheid en connectie op de werkvloer. Geen papieren en spullen die een spontane samenwerking in de weg liggen. Tot slot kan het plaatsen van een uitnodigende bank (met laptoptafels) de connectie tussen mensen stimuleren.

Wing zit-sta bureau  Wingbureau Max screen-range
 
€ 6.400 
meer informatie »
Modulaire bank Idea starter  Duo werkplek Idea starter bank 
 
€ 7.496 
meer informatie »
Modulaire bank Team Team zitelementen 
€ 702 
meer informatie »

 

MV Kantoor is een ervaren projectinrichter uit Zeist. Wij helpen met de inrichting van kantoor, kantine, ontvangst of vergaderruimte en het oplossen van uw akoestische problemen. Van een bescheiden kantoor tot grote organisaties verzorgen wij passende meubels en akoestische oplossingen. Wij vertalen uw wensen naar een 3D tekening en nemen het volledige proces uit handen. Benieuwd welke bedrijven u al voorgingen?
Bekijk onze projectpagina en lees onze referenties, klanten geven ons een 9,9! Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak in te plannen